Interiér

Design interiéru

Design interiéru byl velice ovlivněn prvním pocitem z prostoru. Delší dobu opuštěný partner domu ve Štefánikově ulici přímo vybízel k zachování syrovosti a vybydlenosti i ve finálním řešení. Postupem času, tak, jak se návrh formoval a vyvíjel, jsme dospěli k řešení, které je nadčasové, ale zachovává určitý génius loci místa.

Prostor bistra

Prostor bistra je vlastně slepencem původní historické části obytného domu a novější dvorní přístavby. Na konstrukcích to je samozřejmě poznat. Starší část je klenutá, zdivo samozřejmě v kombinaci kamene a cihel, kdežto přístavba je z přesných tvárnic, strop železobetonový plochý. Tedy úplně rozdílné konstrukce, které bylo nutné něčím sjednotit. Rozhodli jsme se pro sejmutí nedržících částí omítky, ponechání hrubě začištěných míst po všech rozvodech a obkladech a sjednotili jsme je bílým nátěrem, který vše abstrahoval do příjemné kombinace různých struktur. Starší část je kompletně bílá, v prostoru přístavby jsme nechali vytvořit nástěnnou malbu přes celou stěnu ve velice potlačeném kontrastu a pouze v odstínech šedé. Motivem je grafika ze třicátých let minulého století – původně koláž fotografií a silného grafického motivu výrazných pruhů a lomených čar. Tyto čáry se potom staly základem dalších grafických řešení a to nejen v interiéru bistra, ale také v použité grafice tištěných materiálů a výrazného loga.

Koncept

Koncept autora designu, Ing.arch.Patrika Tichého, je založen na jednoduchosti a designové čistotě, proto jsme nechali vyrobit i „stínítka“ zavěšených světel, aby s designem korespondovala, a ostatní typy osvětlení jsou voleny tak, aby co nejméně rušily. Využili jsme i konstrukční řešení předsazené stěny z lesklého lamina a osadili do spáry LED pásky. Stejně tak i zvolené osvětlení a vybavení toalet respektuje jednotný designový záměr, včetně zvolených klik, zrcadel a dalších prvků.

Aby prostor nepůsobil až příliš syrově, použili jsme některé další materiály jako dubové vlysy na podlahu restaurační části s natřenými bílými prvky opět v lomených křivkách, nebo bílou mozaiku na barové pulty. Kombinace bílé mozaiky s černými spárami opět souzní s principem grafické jednoduchosti, stejně jako černé lineární konstrukce policových dílů.

Černobílá kombinace s odstíny šedé je záměrně narušena dvěma výraznými sytými barvami – růžovou a žlutou. Takto výrazné barvy musejí být samozřejmě pouze na některých prvcích, aby doplňovaly celkové designové řešení a ne aby jej ubíjely. Proto je růžová, jako výraznější, pouze ve střední části bistra a především na grafice loga a názvu a žlutá na čalouněných lavicích a pár dalších kusech nábytku.

Fasáda

Uliční fasáda respektuje odstín domu, ale fasádu ve dvoře jsme opět podřídili celkovému designu bistra. Je tvořena obkladovými deskami v černé barvě, tak aby byla opozitem k převážně bílému interiéru. Deskami jsme nechali obložit vše bezezbytku, pouze podlahu terasy tvoří WPC lamely v temně šedé barvě. Jediným barevným prvkem na terase tedy je nenápadné růžové logo na pilíři mezi posuvnými francouzskými okny.


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.